Prezentare cărţi

marți, 14 ianuarie 2020

Crucea din Titești (Vâlcea) ─ prima mărturie a formării poporului român




           Acerbii susținători ai teoriei „vidului demografic”, promovată de Roesler și de istoricii maghiari, a fost, iată, demontată nu doar prin apariția, pentru întâia oară, a scrierii decriptate de subsemnatul, referitoare la „descălecatul” Țării Românești ─ Titești, jud. Vâlcea, 1205, în vremea SARABULUI BASARAB, adică a voievodului și-n același timp, mare preot Basarab, titulatură pe care și-o luase, se vede, de la anticii săi înaintași: Zamolxe, Abaris, Rhesos și Dececeu, pentru ca, astfel să-și arate originea sa străveche, milenară! ─ dar la numai 3-4 metri mai jos de acest document inestinabil ca valoare istorică, de importanță națională, chiar în același zid al Bisericii din Titești, aveam să descopăr o altă inscripție la fel de valoroasă!
            Dacă din prima inscripție (postată pe Internet, cu titlul „Titești ─ capitala dintâi a tuturor românilor”) reieșea cât se poate de limpede că această localitate din Țara Loviștei, de la poalele Munților Făgăraș, a fost nu doar prima Capitală a românilor, dar și prima Episcopie, cu biserică proprie, aparținând de Patriarhia din Constantinopol încă din 1205, denotând că aici creștinusmul fusese cu mult mai vechi decât în unele țări ale Europei, de data aceasta avem confirmarea că poporul român s-a format în această străveche vatră de civilizație antică, în care se mai păstrează și-n ziua de azi Peștera lui Zamolxe (de acum 2500 de ani!) și cele trei castre romane, din vremea cuceririi Daciei de către Împ. roman Traian.
            De asemenea, teoria istoricilor maghiari (amintită mai sus) e pur și simplu spulberată, deoarece (deși ar părea că, parțial, ar avea dreptate, când susțin că noi, românii, am venit din sudul Dunării, ocupând, apoi, Dacia), într-adevăr, o parte a macedo-vlahilor romanizați, sud-dunăreni, veniseră-n nordul Dunării odată cu IO RADU NIGRU, V.V. (voievod) de Priștina (probabil în jurul anilor 1140-1150), însă, aici, în Oltenia și-n
Țara Loviștei nu era nicicum vorba de acel „vid demografic”!
         Din contră, aici Țara era plină de geți, vorbitori ai aceleiași limbi, traco-gete, ca și frații lor sud-dunăreni, vlahii macedoneni, care se retrăseseră din Priștina (vechea capitală KOTOPOLIȚE a Daciei de dincolo de Dunăre!) din cauza presiunii expansiunii otomane.
         Aici, însă, la nord de Dunăre,ei nu întâmpinaseră nicio opreliște! Din contră, fuseseră primiți ca frați oropsiți de străini, fiindcă, orice ar zice istoricii străini, sângele apă nu se face, iar oricine știa, încă de pe atunci, din sec. XIII d.Hr., că geții nord și sud-dunăreni erau de-același neam, vorbeau aceeași limbă, aveau aceleași obiceiuri și tradiții, păstrau cultul solar și pe cel al nemuririi sufletului etc., așa încât nu e de mirare de ce (după cum bine vom vedea și vom înțelege, prin deducție logică, desigur!) vlahii/românii sud-dunăreni ajunși în Oltenia (vezi, de exemplu, pe frații Litovoi și Ioan ─ voievozii Olteniei, ai Țării Litua ─ care probabil derivă de la Leto, respectiv Letona, în latină, zeitate adulată, se pare, de geții olteni!) s-au încuscrit cu boierii și banii Olteniei, dar, iată, și cu „roinicul”/regele, voievodul Țării Loviștei-Basarab, păstrând aici, în Țara Loviștei, o vreme, ambele nume: cel de Negru-vodă ─ provenit din IO RADU NIGRU ─ dar și pe cel de Basarab, pe care cele mai vechi cronici maghiare îl numesc BASARABĂ cel BĂTRÂN. Acest lucru denotă, limpede, că-n nordul Munteniei, în Țara Loviștei, era o dinastie voievodală: cea a Basarabilor!


             Citiți mai departe


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu