Prezentare cărţi

duminică, 23 august 2020

PARODII

 





1. Stampe din Parlament

─ după ,,Plumb”, de G. Bacovia

 

Dormeau adânc momâile în jeț;

le clănțăneau doar plăcile în gură;

nu mai găseai, în sală, castraveți,

însă era atâta murătură!...

 

Stau singur lângă ei; voiam să strig

că gripa cea porcină li-e fatală,

dar ei dormeau încovoiați,covrig,

precum monahi cu bărbile în poală!...

 

Dormeau adânc momâile în jeț;

se auzeau, în ceruri, vuvuzele...

Doar unul chel și-așa de mălăieț,

se tot holba la două cucuvele!...

                     ─//─

 

2. Gândurile unui pensionar

─ după poezia ,,Gri”, de G. Bacovia

 

Ca măgaru-n ceață cuget iar

că pe lumea asta proștii au noroc

,,Uite ce mașină”, mi-am zis, și ce bloc,

dând pensiei mele un pâslar!

 

Ca nebunul cred că voi ieși c-un par

să mă plimb pe stradă, ca prin galben crâng;

uneori îmi vine, din senin, să plâng,

dând pensiei mele un pâslar!

                      ─ //─






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu