Prezentare cărţi

miercuri, 27 septembrie 2017

Reîncarnarea - o iluzie?



       Dacă privim chipurile anticilor, greci sau romani, oameni iluştri ai Romei şi ai Greciei Antice, despre care a vorbit atât de frumos Plutarh, şi le comparăm cu chipurile noastre, de astăzi, nu vedem aproape nicio deosebire, cu toate că, pe parcursul a peste 2000 de ani, ar fi trebuit să constatăm că, totuşi, ceva-ceva s-a schimbat!
Dar nimic din ceea ce ne-am fi aşteptat, şi atunci, fireşte, ne punem următoarea întrebare:
        Dacă chipul se ,,repetă”, nu acelaşi lucru se întâmplă şi cu spiritul, cu duhul nostru, cu sufletul?!
E vorba, în fond, de ,,o repetare la infinit” a ADN-ului primordial, iar dacă e aşa, atunci aşa-zisa metempsihoză/renaştere sau reîntrupare a sufletului ar trebui să fie posibilă şi compatibilă doar în cadrul ,,tribului” din care ne tragem, respectiv, noi, geto-dacii, din nord-iranieni şi din pelasgii ce l-au avut strămoş pe Cain şi pe părinţii acestuia: Adam şi Eva.
     Nu fusese Cain alungat din Rai (după ce-l omorâse pe fratele său, Abel), iar el se îndreptase spre răsărit, adică spre Altai, Pamir, Himalaia; mai precis, spre nordul Iranului, în Ţara Nod, unde se căsătorise şi avusese pe Enoh – primul copil −, al cărui nume îl şi pusese cetăţii în care avea să locuiască?
        Şi-atunci, dacă urmaşii tatălui său, Adam, erau blonzi şi roşcaţi, cu ochii albaştri, de ce n-am crede că şi nepoţii săi (adică feciorii lui Cain) erau la fel: blonzi, cu ochii albaştri?!
Dar nu aşa erau şi arienii (,,nobili” albi, ce erau mândri de albeaţa pielii lor, comparativ cu cea negricioasă a nord-iranienilor, fraţi buni, aceştia, cu indienii!), adică strămoşii vechilor germani, care, în exodul lor spre vest, ajunseseră până la Marea Baltică, acolo unde ne spune Plutarh, şi locuiau?
      Veniseră, aşadar, din nordul Iranului şi, luând-o pe la sud de Caucaz, urmaseră traseul nordic al Pontului Euxin, Basarabia, Carpaţii nordici şi, iată, tăbărâseră tocmai la Marea Baltică.
      Înmulţindu-se, însă (ca şi azi, indienii, din care se trăgeau), peste măsură, fuseseră obligaţi, datorită exploziei demografice, să migreze spre sud, spre Italia şi Franţa, îngrozindu-i pe ,,meridionali” cu alura lor războinică, impunătoare, înalţi şi vânjoşi, cu ochii albaştri, despre care Plutarh ne spune, cu admiraţie şi cu uimire, că acei ,,cimbrii (ramură germană a arienilor nord-iranieni) erau un popor de oameni severi, sălbatici şi foarte curajoşi”.
          Şi ne mai spune Plutarh:
          ,, Abia s-a aflat la Roma de arestarea lui Iugurtu (rege nord-african, n.n.), că a şi sosit o altă veste, precum că la hotarele de nord (ale Italiei, n.n.) au apărut cimbrii, nişte triburi germanice. Era o hoardă uriaşă, care se pornise de la Marea Baltică (unde locuiau, n.n.)  spre sud, în căutare de noi pământuri (Deci, se înmulţeau foarte mult! n.n.).
    Cimbrii locuiau în harabale (căruţe, n.n.) cu coviltir de piele, în care îşi ţineau calabalâcul şi familia, folosindu-le, în timpul luptelor, ca adăpost.
        Locuitorii din sud se uitau cu uimire la aceşti bărbaţi înalţi şi chipeşi, cu părul blond şi ochii albaştri, la femeile voinice şi bine făcute. În bătălie, cimbrii purtau coifuri de aramă şi erau înarmaţi cu săbii lungi (la fel erau şi ,, tracii” – noi credem, încă, că erau geto-daci mercenari – care l-au ajutat pe regele Macedoniei, Perseus, în lupta de la Pydna, din 22 iunie 168 î. Hr., când Macedonia s-a prăbuşit definitiv sub ,, puterea Romei”, devenind provincie romană, n.n.), suliţe şi scuturi (Şi ,, tracii”/geţi nord-iranieni/arieni din oastea lui Perseus aveau scuturi de aramă, ştiut fiind că nord-iranienii erau foarte pricepuţi în confecţionarea uneltelor şi armelor de aramă; a se vedea, în acest sens, marile depozite de unelte de aramă, descoperite în Ardeal, ceea ce denotă că, într-adevăr, nu doar toponimul ,, Ardeal” e de origine iraniană – desemnând un district din Iran −, dar rezultă, limpede, că Ardealul a fost colonizat, dintru-nceput, de nord-iranienii/arienii ,, saci”, adică de tribul iranian al sacilor, care, părăsise Iranul la începutul mileniului al II-lea î. Hr.! n.n.).
      Cimbrii luptau vitejeşte, deoarece credeau că moartea pe câmpul de bătălie este fapta cea mai demnă a unui om liber.

(Plutarh – Oameni iluştri ai Romei Antice, Editura Cartier, ediţia a II-a, Bucureşti, 2004, Marius, p.p. 169-170)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu